sannaveronicasvensson

Direktlänk till inlägg 10 november 2019

Farsdag och premiärtur för honom

Av Sanna Svensson - 10 november 2019 20:49

Som ni vet har jag ju varit med junior idag. Supermysigt. Tänk att man kan ha så kul ihop fast det skiljer 14 år mellan oss. Underbart. Vi har, efter inlägget, ätit tacos, spelat massa tv-spel och lekt kurragömma. Vi spelade NHL. Såå kul. Det var ungefär hundra år sedan jag spelade det men det blev ju nostalgi.

På kvällskvisten fick vi besked om att Marcus skulle flyga sin första tur idag. Pulsen gick ju genast upp. Och det var väl ingenting mot vad den gjorde för honom. Han flyger sträckan Sveg - Arlanda. Vi bestämde oss för att åka till flygplatsen och kolla när han landade. Jag och Lucas hade aldrig tidigare varit på inne flygplatsen så det var roligt att se hur det faktiskt ser ut där. Vi gick ut och stod utomhus när planet landade. Det var en sån märklig och mäktig känsla att höra ett plan nära sig och veta att det är min kille som kör. När vi väl såg planet kändes det ännu mäktigare och herrejisses vad stolt jag var då. <3 Wow. Efter så många år så sitter han äntligen där. Bakom spakarna.


Och! Han var ju löjligt stilig i sin nya jobboutfit. Ojoj. Har ännu inte knäppt någon bild på honom i den. Men det kommer att ske.


Efter att han var klar med sitt på flygplatsen så åkte vi hem till mamma och junior och sa hejdå, och sen åkte vi till Pernilla och Börje. Där blev det lite middag och sen fika för både Börje och Amanda. Nu ska vi snart sussa. Marcus är väldigt trött, och han ska flyga igen i morgonbitti. Det betyder tidig kväll.

Själv fick jag fira min papi över telefon idag. Han är många mil bort men aldrig länge bort än en tanke. Som han sa själv så får vi ta presenterna när han kommer hem. Det blir så när man är ung i sinnet och vill se världen. Legenden. Han är bäst. <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sanna Svensson - Måndag 29 april 12:58

Plötsligt händer det. Plötsligt kom jag på att jag skulle blogga och då gäller det att passa på. Det är ju något jag vill göra men jag glömmer helt enkelt bort det. Jag minns inte ens det senaste inlägget jag skrev men det var väl ett bra tag sen. ...

Av Sanna Svensson - Torsdag 15 feb 21:07

En solig morgon på väg till jobb på annan ort. Vi fick göra en räddningsinsats av vår bro som höll på att rasa när snön smälte. Det var längesen jag kände sån stress som när vi hörde att spikarna centimeter för centimeter drogs ut från hus...

Av Sanna Svensson - Fredag 19 jan 20:03


Och en god frukostmacka åts i solskenet långt inne, borta från kylan. ...

Av Sanna Svensson - Måndag 15 jan 15:46

Den här helgen hann knappt börja innan den slutade kändes det som. Jag gissar att det var för att heeela lördagen spenderades i curlinghallen. Vi har ett tjejlag anmält till division 2-spel. Så i helgen var första sammandrabbningen. Det blev en inten...

Av Sanna Svensson - Måndag 8 jan 12:57

2023. Dags för årets sammanfattning av året som passerat. Eftersom jag varit så himla dålig på att blogga det här året så känns en sammanfattning absolut aktuell. 2023 har innehållit det mesta. Mellanmjölk men främst djupa dalar och höga toppar. Et...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards